Αντιμέτωπη με συγκεκριμένα πρόστιμα είναι η εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού. Ολα θα κριθούν σε τρεις ημέρες από την Επιτροπή Διερεύνησης.
Πρόστιμο από 5.000 ευρώ έως και 1 εκατ. ευρώ μπορεί να επιβληθεί στην εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού σύμφωνα με το νόμο 4663/2020 ανάλογα με την βαρύτητα του περιστατικού που θα κρίνει η Επιτροπή Διερεύνησης.
Άλλωστε το άρθρο 65 του σχετικού νόμου ορίζει ξεκάθαρα ότι επιβάλλονται κυρώσεις στις υπαίτιες υπηρεσίες σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας σε οποιοδήποτε τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου, συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων ή βλάβης στοιχείου της οδικής υποδομής για χρονικό διάστημα άνω της μίας ώρας!
Κατ΄εξαίρεση η προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία ή τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με τους παραχωρησιούχους για τη λειτουργία και συντήρηση τμημάτων του βασικού εθνικού οδικού δικτύου και αποκλειστικά υπό τους προβλεπόμενους όρους και στην απολύτως αναγκαία έκταση.
Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις χωρίς μάλιστα να γίνεται διαχωρισμός των χρηστών της οδού.
Το ύψος του προστίμου καθορίζεται από σειρά παραγόντων και συγκεκριμένα από τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, την έκταση και τις συνέπειες της διακοπής της κυκλοφορίας καθώς και το βαθμό υπαιτιότητας κάθε εμπλεκομένου προσώπου.
Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι το διοικητικό πρόστιμο θα επιβάλλεται ανεξαρτήτως της επιβολής τυχόν άλλων κυρώσεων, οι οποίες προβλέπονται από τη νομοθεσία ή την αποζημίωση 2.000 ευρώ για κάθε όχημα που εγκλωβίστηκε στην Αττική Οδό που ζήτησε ο Πρωθυπουργός από την παραχωρησιούχο εταιρεία της Αττικής Οδού μετά το χάος που προκλήθηκε από την κακοκαιρία «Ελπίς».
Τώρα στην Αττική Οδό που έμειναν εγκλωβισμένοι χιλιάδες οδηγοί για πάνω από 22 ώρες ίσως πρέπει η Επιτροπή Διερεύνησης να προτείνει πέραν του μέγιστου προστίμου που προβλέπει ο νόμος και επιπλέον πρόστιμα εξαιτίας της πολύωρης διακοπής της κυκλοφορίας.